
RABATY CENOWE W KSIĘGACH RACHUNKOWYCH SPRZEDAWCY
Podmioty gospodarcze zawierają umowy, w ramach których przyznawane są premie, nazywane rabatami. W praktyce taki rabat jest przyznawany np. za kupno określonej ilości towarów. Udzielenie rabatu oznacza zmniejszenie przychodu sprzedawcy. W ustawie o rachunkowości zagadnienie dokonywania korekt przychodów w związku z udzielonymi rabatami nie zostało uregulowane. W związku z tym w celu prawidłowego przedstawienia rabatu od strony rachunkowej możliwe jest skorzystanie z uregulowań zawartych w stanowisku Komitetu Standardów Rachunkowości w sprawie rozrachunków z kontrahentami oraz Krajowym Standardzie Rachunkowości nr 15 "Przychody ze sprzedaży wyrobów, półproduktów, towarów i materiałów" (KSR nr 15). Możliwość taka wynika z art. 10 ust. 3 ustawy o rachunkowości.
Serwis Głównego Księgowego
Gazeta Podatkowa
Terminarz
DRUKI
Darmowe druki aktywne
KALKULATORY
Narzędzia księgowego i kadrowego
PRZEPISY
Ustawy, rozporządzenia - teksty ujednolicone
Forum - Rachunkowość
Forum aktywnych księgowych
|