
Księga podatkowa a polityka rachunkowości
Prowadzę podatkową księgę przychodów i rozchodów. Czy mam obowiązek opracowania polityki rachunkowości?
Jednostki prowadzące podatkową księgę przychodów i rozchodów nie sporządzają dokumentacji opisującej politykę rachunkowości, bowiem do tych jednostek nie mają zastosowania przepisy ustawy o rachunkowości. Podatników rozliczających się na podstawie podatkowej księgi, w zakresie jej prowadzenia, obowiązują przepisy rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (Dz. U. z 2017 r. poz. 728).
Z art. 3 ust. 1 pkt 11 ustawy o rachunkowości wynika, że przez przyjęte zasady (politykę) rachunkowości rozumie się wybrane i stosowane przez jednostkę rozwiązania dopuszczone tą ustawą, zapewniające wymaganą jakość sprawozdań finansowych.
Dokumentację, o której mowa w art. 10 ust. 1 ustawy o rachunkowości, opisującą w języku polskim przyjęte przez jednostkę zasady (politykę) rachunkowości powinna posiadać każda jednostka zobowiązana do prowadzenia ksiąg rachunkowych.
Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukasz, wejdź do serwisu | ||
www.PoradnikKsiegowego.pl » |
Serwis Głównego Księgowego
Gazeta Podatkowa
Terminarz
DRUKI
Darmowe druki aktywne
KALKULATORY
Narzędzia księgowego i kadrowego
PRZEPISY
Ustawy, rozporządzenia - teksty ujednolicone
Forum - Rachunkowość
Forum aktywnych księgowych
|