
Wprowadzanie zmian do polityki rachunkowości
Chcemy dokonać zmian w zasadach (polityce) rachunkowości, która obowiązuje w naszej firmie od 2010 r. W jaki sposób tego dokonać?
W każdym przypadku zmiany zasad rachunkowości jednostka powinna wprowadzić do dokumentacji opisującej przyjęte przez nią zasady, o której mowa w art. 10 ust. 1 ustawy o rachunkowości. Zmian zasad (polityki) rachunkowości dokonuje kierownik jednostki w formie pisemnej. Na nim ciąży bowiem odpowiedzialność za opracowanie i aktualizację dokumentacji opisującej przyjęte zasady rachunkowości.
Wprowadzenia zmian w polityce rachunkowości można dokonać przez nadanie nowego brzmienia zmienianym fragmentom polityki rachunkowości. Jeżeli jednak zakres zmian jest bardzo duży, w celu utrzymania czytelności całej polityki rachunkowości, wskazane jest wprowadzenie zmian poprzez ustanowienie jednolitego tekstu.
W praktyce zmiany polityki rachunkowości wprowadza się w jednostkach:
- uchwałą zarządu w przypadku spółek kapitałowych,
- uchwałą wspólników w spółkach osobowych,
- zarządzeniem właściciela w firmie osoby fizycznej.
Przykładowa uchwała w sprawie zmian zasad (polityki) rachunkowości spółki z o.o. | |
Gdańsk, 31 stycznia 2018 r. | |
Uchwała zarządu Sp. z o.o. "AB" w sprawie zmiany polityki rachunkowości | |
|
|
Prezes Zarządu | Wiceprezes Zarządu |
Andrzej Malinowski | Alina Kwiatkowska |
Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukasz, wejdź do serwisu | ||
www.PoradnikKsiegowego.pl » |
Serwis Głównego Księgowego
Gazeta Podatkowa
Terminarz
DRUKI
Darmowe druki aktywne
KALKULATORY
Narzędzia księgowego i kadrowego
PRZEPISY
Ustawy, rozporządzenia - teksty ujednolicone
Forum - Rachunkowość
Forum aktywnych księgowych
|