
Utrata w wyniku zdarzenia losowego dowodów księgowych ujętych w podatkowej księdze
Dowody księgowe będące podstawą zapisów w podatkowej księdze prowadzonej elektronicznie uległy zniszczeniu na skutek zalania. Miało to miejsce jeszcze przed upływem terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego za rok podatkowy, którego dokumentacja dotyczyła. Jak należy postąpić w takiej sytuacji?
Podatnik musi podjąć działania zmierzające do odtworzenia utraconej dokumentacji księgowej.
Z uregulowań Ordynacji podatkowej wynika, że księgi podatkowe należy przechowywać aż do momentu, gdy upłynie termin przedawnienia zobowiązania podatkowego. Co ważne, wraz z księgami trzeba przechowywać dokumenty będące podstawą zapisów dokonanych w księgach. Skoro podatnik takie dokumenty utracił w wyniku zdarzenia losowego, powinien o fakcie tym powiadomić niezwłocznie urząd skarbowy. Jednocześnie powinien podjąć działania w celu odtworzenia tej dokumentacji, w szczególności występując do kontrahentów o wystawienie duplikatów faktur.
Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukasz, wejdź do serwisu | ||
www.PoradnikKsiegowego.pl » |
Serwis Głównego Księgowego
Gazeta Podatkowa
Terminarz
DRUKI
Darmowe druki aktywne
KALKULATORY
Narzędzia księgowego i kadrowego
PRZEPISY
Ustawy, rozporządzenia - teksty ujednolicone
Forum - Rachunkowość
Forum aktywnych księgowych
|