
Sporządzenie remanentu likwidacyjnego
Z końcem października 2023 r. zamierzam zlikwidować działalność gospodarczą, którą rozliczam na podstawie podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Czy w związku z tym mam obowiązek sporządzić remanent likwidacyjny, a jeśli tak, to czy muszę go przesłać do urzędu skarbowego?
Na dzień likwidacji działalności gospodarczej rozliczanej na podstawie podatkowej księgi należy sporządzić spis z natury (tzw. remanent likwidacyjny), ale nie ma obowiązku przesłania go do urzędu skarbowego.
Przedsiębiorca likwidujący działalność gospodarczą, którą rozlicza na podstawie podatkowej księgi przychodów i rozchodów, obowiązany jest na dzień jej likwidacji sporządzić spis z natury, tzw. remanent likwidacyjny. Remanentem tym obejmuje się:
- towary handlowe,
- materiały (surowce) podstawowe i pomocnicze,
- półwyroby,
- produkcję w toku,
- wyroby gotowe,
- braki i
- odpady.
Wartość wynikającą z takiego remanentu wpisuje się do księgi. Tak stanowi § 24 rozporządzenia. Przepisy tego rozporządzenia nie zobowiązują podatnika do przesłania sporządzonego remanentu likwidacyjnego do urzędu skarbowego.
Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukasz, wejdź do serwisu | ||
www.PoradnikKsiegowego.pl » |
Serwis Głównego Księgowego
Gazeta Podatkowa
Terminarz
DRUKI
Darmowe druki aktywne
KALKULATORY
Narzędzia księgowego i kadrowego
PRZEPISY
Ustawy, rozporządzenia - teksty ujednolicone
Forum - Rachunkowość
Forum aktywnych księgowych
|