
Ewidencja w księdze opłaty za małe zamówienie
Na otrzymanej od sprzedawcy fakturze za towary handlowe została wyszczególniona opłata za małe zamówienie. W której kolumnie księgi podatkowej należy ją ująć?
Opłatę za małe zamówienie, która została wykazana na fakturze za zakup towarów handlowych, należy ująć w księdze w kolumnie 13 "Pozostałe wydatki". Dodatkowego kosztu, jakim jest opłata za małe zamówienie przy zakupie towarów, nie można wpisywać do kolumny 10 "Zakup towarów handlowych i materiałów wg cen zakupu". Jak stanowi bowiem pkt 10 objaśnień zawartych w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów, kolumna ta jest przeznaczona do wpisywania zakupu materiałów oraz towarów handlowych według cen zakupu. Tego kosztu nie można też ująć w kolumnie 11 "Koszty uboczne zakupu", gdyż jest ona przeznaczona do wpisywania kosztów ubocznych związanych z zakupem, np. kosztów dotyczących transportu, załadunku i wyładunku, ubezpieczenia w drodze. Są to koszty bezpośrednio związane z dostawą zakupionych towarów, a opłaty za małe zamówienie nie można za takie uznać.
Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukasz, wejdź do serwisu | ||
www.PoradnikKsiegowego.pl » |
Serwis Głównego Księgowego
Gazeta Podatkowa
Terminarz
DRUKI
Darmowe druki aktywne
KALKULATORY
Narzędzia księgowego i kadrowego
PRZEPISY
Ustawy, rozporządzenia - teksty ujednolicone
Forum - Rachunkowość
Forum aktywnych księgowych
|