
Wydatki na przesyłki w księdze podatkowej
Dokonując zarówno zakupu towarów handlowych, jak i ich sprzedaży, korzystam z usług kurierskich. W której kolumnie księgi podatkowej należy ujmować koszty tych przesyłek?
Zgodnie z pkt 11 objaśnień stanowiących załącznik nr 1 do rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów kolumna 11 "Koszty uboczne zakupu" jest przeznaczona do wpisywania kosztów ubocznych dotyczących zakupu, np. kosztów dotyczących transportu, załadunku i wyładunku, ubezpieczenia w drodze. Oznacza to, że wydatki związane z przesyłką zakupionych towarów Czytelnik powinien wpisać do kolumny 11 księgi.
Natomiast wydatki, które zostały poniesione na przekazanie do klienta sprzedanych towarów, ewidencjonuje się w kolumnie 13 "Pozostałe wydatki". Jak wynika bowiem z pkt 13 objaśnień do powołanego rozporządzenia, kolumna 13 służy do wpisywania pozostałych kosztów (poza ujmowanymi w kolumnach 10-12), z wyjątkiem kosztów, których zgodnie z art. 23 ustawy o podatku dochodowym nie uznaje się za koszty uzyskania przychodów.
Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukasz, wejdź do serwisu | ||
www.PoradnikKsiegowego.pl » |
Serwis Głównego Księgowego
Gazeta Podatkowa
Terminarz
DRUKI
Darmowe druki aktywne
KALKULATORY
Narzędzia księgowego i kadrowego
PRZEPISY
Ustawy, rozporządzenia - teksty ujednolicone
Forum - Rachunkowość
Forum aktywnych księgowych
|